Опис досвіду



Відомий педагог В.О Сухомлинський писав: "Творення людини -найвище напруження всіх наших сил. Це і життєва мудрість, і майстерність, і мистецтво. Діти - це не тільки і не стільки джерело радості. Діти - це щастя, створене нашою працею."
Ці мудрі слова, сказані педагогом-новатором кілька десятиліть тому, актуальні й по сьогодні. Адже діти-наше майбутнє і водночас діти з обмеженими фізичними і розумовими можливостями - найбільш незахищені від соціального лиха. Залежність дітей з психофізичними вадами від умов навчання та виховання набагато більша,ніж дитини,яка розвивається в нормі. Доля цих дітей великою мірою визначається тим, наскільки вчасно і відповідно до структури дефекту розпочато навчання та виховання. Адже психічний розвиток кожної дитини залежить від реалізації її можливостей.
Тому моя робота, як вихователя спеціальної школи-інтернату має свої специфічні особливості, тому що вона направлена на корекцію та компенсацію вад пізнавальних процесів, емоційно-вольової сфери дитини загалом. Послабленню дефектів розвитку дітей з особливими освітніми проблемами.
В підготовчому класі навчаеться 9 учнів, з них 4 дівчаток і 5 хлопчиків. Більшість дітей має середній навчальний потенціал і достатні здібності до навчання. Дисципліна в групі задовільна. Колектив вихованців діяльний, живий, енергійний, не зважаючи на свої хвороби. Стосунки між дітьми виховної групи загалом дружні й доброзичливі, дуже рідко діти конфліктують поміж собою. Протягом семестру не було випадків суперечок та непорозумінь між хлопцями та дівчатками. Хоча деяким вихованцям треба бути ввічливими й стриманнішими з дівчатками.
Учні виховної групи досить згуртовані. У багатьох добре розвинене почуття відповідальності (Пержу І., Омельченко Ю., Шевченко Б.). Діти групи активні, вміють і люблять виконувати різні доручення. Упродовж семестру я разом з дітьми всіляко підтримували рівень громадської активності, зацікавленості життям виховної групи, навчанням, вихованням, що сприяло створенню позитивного мікроклімату в дитячому колективі. Це добре позначилося на успіхах дітей у навчанні. За перший семестр навчального року ми досягли успіхів у вихованні таких якостей; ініціативність, чесність, акуратність, відповідальність за власні вчини.
Тому свою виховну роботу на групі я планую і проводжу схиляючись на  проблемне питання 
«Соціальна реабілітація дітей з особливими освітніми проблемами»

 

Немає коментарів:

Дописати коментар